четвер, 26 травня 2022 р.

26.05.2022 Тема дня: Вікторина "У світі казки чарівної"




ВІКТОРИНА "   У СВІТІ КАЗКИ ЧАРІВНОЇ"

 


- Доброго дня, діти. Вітаю вас на гостинах у казки. Добра, мудра, чарiвна казка завжди була у пошанi. Її із задоволенням слухають i дiти, i дорослi. Казки бувають рiзнi: довгi i короткi, веселi, чарiвнi, написанi автором або складенi народом. Проте у всiх казок є одна спiльна риса — мудрiсть. І особливо це проявляється у народнiй казцi. Ми з вами, друзi, знаємо багато чудових українських народних казок. Дiйшли вони до нас завдяки талановитим оповiдачам, яких так багато було колись в Українi, та сумлiнним збирачам народного фольклору. Саме українська народна казка запросила нас на гостини, щоб дiзнатися, чи добре ми пам’ятаємо її. Отже, оголошую початок казкової вiкторини і запрошую команди вийти до сцени! За правильні відповіді ви отримуватимете квіточки. Яка команда збере до кінця вікторини більше квіток, та стане кращим знавцем казок.
1 конкурс «Розминка»
Гравці по черзі відповідають на запитання за змістом українських народних казок

1) Як звали півника в казці « Колосок»? ( Голосисте горлечко )

2) В чий будиночок забралася Коза-Дереза? ( Зайчика )

 3) Кому з героїв у скрутну хвилину допомогло гусеня ?

( Івасику-Телесику )

 4)   Чим пригощала Лисичка Журавля? (Молочною кашею)

     5)Кого зробив дід із соломи? (Бичка)

6) Хто ловив рибу хвостом? (Вовк)

7) Кого купив дід на базарі за три копи? ( Козу-Дерезу)
8) Хто бігав наввипередки з їжаком? (Заєць )

9) Яка тварина прикинулася неживою серед дороги? (Лисичка)

10) Хто прогнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки? ( Рак)

11) Кого в казці «Рукавичка» називали іклан? (Кабана)

 

2 конкурс "Угадай казку за уривком"

-А він лежав, лежав на вікні, а тоді з вікна на призьбу, а з призьби на землю в двір, а з двору за ворота та й побіг покотився дорогою. Біжить та й біжить дорогою, коли це назустріч йому зайчик. («Колобок»)

 - Мишенята було тільки й знають, що танцюють та співають. А півник удосвіта встане, всіх піснею збудить та й до роботи береться. Ото якось підмітав у дворі та й знайшов пшеничний…(«Колосок»)

 - В одного чоловіка був кіт, старий такий, що вже не здужав і мишей ловити. От хазяїн його взяв і вивіз у ліс. Покинув його, а сам поїхав додому. Сидить кіт, коли це підходить до нього лисичка. («Пан Коцький»)

- Пасись , пасись, бичку, на травиці, поки я мички попряду! Пасись , пасись, бичку, на травиці, поки я мички попряду!

-Доти пряла, поки й задрімала. Коли це з темного лісу, з великого бору біжить ведмідь з обдертим боком. Наскочив на бичка.


3 конкурс: "З якої казки предмети?"
У моєму кошику різні предмети. Спробуйте відгадати, з яких вони казок.
Глечик з вузькою шийкою «Лисичка та Журавель»
Борошно «Колобок»
Солома «Солом’яний бичок»
Колосок «Колосок»

 4 конкурс: "Склади ілюстрацію до казки"(пазли)

Конкурс для вболівальників:

Поки діти складають ілюстрації, вболівальники відгадують загадки.

·         Діти, поки ваші однокласники складають ілюстрації до казок, ви можете їм допомогти заробити додаткові бали. Для цього вам потрібно відгадати загадки та назвати в яких казках згадується цей герой.

 

Я руда, низького зросту,

Хитра я і довгохвоста.

На курей я вельми ласа –

В них таке смачненьке м'ясо.

Вовку-брату я сестриця.

А зовуть мене… (лисиця).

 

Пара довгих вушок,

Сіренький кожушок.

Сірий побігайчик.

А зоветься… (зайчик)

 

Хоч у нього й шуба є,

Та як холод настає,

Він не їсть тоді, не п’є

І не ходить, не гуляє,

А у лігво спать лягає. (Ведмідь)

 

      Гострі зуби, сильні лапи

      Дуже схожий на собаку,

      Виє жалібно на місяць,  

      Всі його бояться в лісі. (Вовк)      



5 конкурс: «Телеграма від казкового героя»

На наш конкурс я запросили багато казкових героїв, але, нажаль, вони  не змогли приїхати і надіслали лише телеграми. Щоправда, на телеграмах немає підписів. Але наші гравці знають все про казки і зараз розкажуть нам від кого ж телеграми.

- Приїхати не зможу, бо тато зробив мені човник та весельце, і я ловлю рибку.

( Івасик-Телесик)
– Дуже засмучена. Мишка випадково розбила моє яйце. Знесу золоте і прийду до вас.

( Курочка Ряба )


 – Прибути до вас не можу. Мене викрала Лиска.( Півник )
 – Вигнав дід мене із хати, іншу я пішла шукати.
( Коза –Дереза )


– Моя риболовля закінчилася погано. Мене побили, а хвіст опинився в ополонці.

( Вовк-панібрат )

·         Я від баби пішов, я від діда пішов, незабаром прийду до вас, якщо лисицю  по дорозі не зустріну. (Колобок)

 

·         Пригощу  лисичку і прилечу до вас. (Журавель)

 

·         Переможемо із моєю жінкою зайчика у бігові наввипередки і прийду. (Їжачок)

·        


·         6 конкурс: «Скільки героїв - назвіть»

Героями багатьох українських казок є тварини. Наступні питання саме про них.

·         Кого зустрів Колобок у лісі? (Зайчика, вовка, ведмедя і лисичку -4)

·         Кого спіймав солом’яний бичок? (Ведмедя, вовка, лисичку, зайчика – 4))

·         Скільки тварин тягнуло ріпку? (собачка, котик, мишка – 3)

·         Хто жив у рукавичці? ( Мишка,жабка, зайчик, лисичка,вовк, кабан, ведмідь – 7)

·          

7 конкурс: «Чи пам’ятаєте ви слова героїв казок?"

·         Як відповідали мишенята Круть і Верть Півникові, коли він їм говорив про роботу?

·         Що сказала курочка ряба дідові та бабі, щоб заспокоїти їх?

·         Що сказав Рак Козі-Дерезі, коли виганяв її із Зайчикової хатки?

·         Що казала Лисичка Вовчику-Братику, коли він ловив рибку в ополонці?

 

8 конкурс: "Чиї слова?"

 Телесику, Телесику!

Приплинь, приплинь до бережка!

Дам я тобі їсти й пити!

 

Ой ви діточки, козеняточка!

Відімкнітеся, відчинітися!

Ваша мати прийшла,

Молока принесла.

 

Коте брате,

Несе мене лиса в темні ліса,

В круті гори, в глибокії нори,

Там мене з’їсть!

 

Гуси, гуси, гусенята!

Візьміть мене на крилята

Та понесіть до батенька.

А в батенька – їсти й пити,

Ще й хороше походити.


Молодці, діти! Ви гарно впоралися із усіма завданнями! Я дуже рада, що ви так гарно знаєте українські народні казки.


Казка —це дитинство людства і його мудрість. Читайте і слухайте казки, легенди, пісні, прислів'я, приказки, притчі... Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас, сіють доброту і мудрість, навчають, як треба по правді жити.


9) Конкурс малюнків "Мій улюблений казковий герой"