ЩО РОБИТЬ
ЛЮДИНУ ОСОБЛИВОЮ?
1. Вітання.
— Доброго дня! — мовлю за звичаєм.
— Доброго дня! — кожному зичу я.
— Кому дозволимо сісти першими? (Дівчаткам.)
— Так, спочатку — краса, а потім — сила
2. Обмін інформацією «Що робить людину особливою?». Вправа «Думки вголос»
- Чим я люблю займатися?
— Назвіть своє улюблене заняття.
— Як ви почуваєтеся, коли ви гарно щось умієте
робити?
— Чи хотіли б ще чогось навчитися? Чому?
3. Гра «Добра справа»
Діти утворюють коло, кожен каже своєму
сусідові, що у того гарно виходить. Наприклад: «Сергійко, я вважаю, що ти гарно
читаєш».
Підбиття підсумків.
— Що ви відчуваєте після цієї гри?
— Чи приємно вам, що ваші товариші не байдужі?
4. Групове заняття
Учитель пропонує прослухати оповідання. Примчав
Миколка до школи, не спізнився — саме перед дзвоником. Та чергова, дівчисько з
червоною пов’язкою, біля дверей перейняла його. Ще й зауважила суворим голосом.
— Поглянь-но, якого бруду наніс. Чом ноги не
витер? Глянув Миколка — справді, сліди на підлозі. Надворі сніг з дощем. Онде
які чорні сліди...
Притулив Миколка руку до грудей. І так
увічливо мовив:
— Візьми, будь ласка, ганчірку та витри
підлогу. Ти чергувати мусиш відмінно, чи не так? А мені до класу потрібно
поспішати. А то спізнюся. Я дуже охайний.
Обурена чергова тільки зойкнула, та Миколка
вже біг сходами.
Кваплячись, він так штурхонув якогось малюка,
що той аж упав.
— Ти чого штурхаєшся? — зарепетував малий,
розмазуючи сльози.
— Пробач, будь ласка! — повів плечима Микола й
махнув іще на три сходинки вгору. І знову штовхнув, уже іншого учня.
— Тобі що — місця мало? — запитав хлоп’як,
потираючи забите об ґратки поручнів коліно.
— А ти не плутайся під ногами, коли бачиш, що
я йду! — кинув Миколка. І додав, навіть трохи вклонившись: — Пробач! Я завжди вчасно
приходжу на урок.
До класу він забіг найпершим. Смикнув за кіски
Оксанку, яка саме відчиняла двері. Проте не забув сказати лагідним голосом:
— Спасибі, що пропустила. Бо мені ще треба
вірш повторити.
Але Оксанка відказала сердито:
— Який ти невихований, Миколко!
— Дурниці! — відповів той.— Хіба я не кажу
«дякую», «будь
ласка», «пробач»? А ти — «невихований,
невихований». Ти, Оксанко, щось наплутала. Я дуже вихований.
Та вперта Оксанка наполягала на своєму.
Обговорення прослуханого:
— Чи правильно вчиняв Миколка? Чому?
— Якщо дитина навмисно чинить погано і
вибачається — це погано чи добре?
— Чи насправді Миколка такий, яким він себе
назвав?
— У чому людина може проявити свої
особливості?
5. «Асоціативний кущ»
Кожна група отримує аркуш паперу із ключовим
поняттям «талант». Учасники групи записують, у чому можна проявити особисті здібності.
6. Малюємо песика аквареллю