ЯК МИ МОЖЕМО
ВПЛИНУТИ НА ЗБЕРЕЖЕННЯ ПРИРОДИ?
1. Вітання.
2. Обмін інформацією «Як ми можемо вплинути на збереження природи?
Збережімо ми природу — України гарну вроду»
— Перегляньте відео «Збережімо природу Землі
разом» (https://youtu.be/olg4uiLJvFc). Який висновок можна зробити з
переглянутого?
3.Вправа «Шкала думок»
- Чи потрібно берегти природу? (Учням ставлять запитання,
на яке вони відповідають або «Так», або «Ні», або вагаються з відповіддю і не
можуть визначиться. Діти об’єднуються у групи, де висловлюють свої думки та
враження.
Такий вид роботи розвиває критичне мислення,
уміння висловлювати власну думку.)
4. Слухання й обговорення вірша Галини Малик «Зламана гілка»
ЗЛАМАНА ГІЛКА
Зламав Івасик гілку ясеневу
І кинув геть, коли награвся нею.
Веселий він побіг собі додому.
Вона ж лежить на гнилищі рудому.
В самотині зітхає гілка тяжко:
Уже на ній не сяде більше пташка.
Вже вітерець її не захитає,
«Хитати ще?» — її не запитає.
В її прожилках не бродити соку,
Не гріти мрію ніжну і високу!
Івась у ліжку спить спокійно, тихо.
Невже не знає він, що скоїв лихо?
Г. Малик
— Чому вірш має таку назву?
— Який настрій відчуваєте після того, як
прочитали вірш?
— Що б ви сказали Івасику, якби зустріли його?
— Ми прийшли на цю землю, щоб жити, працювати,
розвиватися, творити. Але ніколи не забуваймо про те, що кожен із нас і всі ми
разом узяті — невід’ємна частинка матінки-природи. Без неї ми ніщо, бо обійтися
ніхто з нас не може ані без води, ані без повітря, ані без Сонця, ані без її
щедрих дарів, якими вона нас годує.
І не можемо ми протистояти її силі, особливо,
коли вирують природні стихії. Можливо, саме тоді людина відчуває свою слабкість
і нестримну силу природи.
5. Гра «Ми всі — природа, ми всі — живі»
Мета: виховувати дбайливе ставлення до
природи.
Дерево, квітка чи птиця
Не завжди може захиститься.
Якщо будуть знищені вони,
На землі залишимось лиш ми самі.
-
Я — дерево. Хочу
сказати... (Діти висловлюють прохання дерева, можна у віршованій формі.)
-
Я — квітка. Хочу
прохати...
-
Я — кущ. Хочу благати...
-
Я — підсніжник. Хочу
закликати...
-
Я — сон-трава. Хочу
просити...
-
Я — пролісок ніжний. Хочу
сказати...
Учні об’єднуються у три групи, у яких
складають листи-прохання для людей від рослин, які зникають.