четвер, 12 травня 2022 р.

13.05.2022 Тема дня: "Як ми можемо вплинути на збереження природи?"

 



ЯК МИ МОЖЕМО ВПЛИНУТИ НА ЗБЕРЕЖЕННЯ ПРИРОДИ?

1. Вітання.

2. Обмін інформацією «Як ми можемо вплинути на збереження природи? Збережімо ми природу — України гарну вроду»

— Перегляньте відео «Збережімо природу Землі разом» (https://youtu.be/olg4uiLJvFc). Який висновок можна зробити з переглянутого?



3.Вправа «Шкала думок»

- Чи потрібно берегти природу? (Учням ставлять запитання, на яке вони відповідають або «Так», або «Ні», або вагаються з відповіддю і не можуть визначиться. Діти об’єднуються у групи, де висловлюють свої думки та враження.

Такий вид роботи розвиває критичне мислення, уміння висловлювати власну думку.)

4. Слухання й обговорення вірша Галини Малик «Зламана гілка»

ЗЛАМАНА ГІЛКА

Зламав Івасик гілку ясеневу

І кинув геть, коли награвся нею.

Веселий він побіг собі додому.

Вона ж лежить на гнилищі рудому.

В самотині зітхає гілка тяжко:

Уже на ній не сяде більше пташка.

Вже вітерець її не захитає,

«Хитати ще?» — її не запитає.

В її прожилках не бродити соку,

Не гріти мрію ніжну і високу!

Івась у ліжку спить спокійно, тихо.

Невже не знає він, що скоїв лихо?

Г. Малик

— Чому вірш має таку назву?

— Який настрій відчуваєте після того, як прочитали вірш?

— Що б ви сказали Івасику, якби зустріли його?

— Ми прийшли на цю землю, щоб жити, працювати, розвиватися, творити. Але ніколи не забуваймо про те, що кожен із нас і всі ми разом узяті — невід’ємна частинка матінки-природи. Без неї ми ніщо, бо обійтися ніхто з нас не може ані без води, ані без повітря, ані без Сонця, ані без її щедрих дарів, якими вона нас годує.

І не можемо ми протистояти її силі, особливо, коли вирують природні стихії. Можливо, саме тоді людина відчуває свою слабкість і нестримну силу природи.

5. Гра «Ми всі — природа, ми всі — живі»

Мета: виховувати дбайливе ставлення до природи.

Дерево, квітка чи птиця

Не завжди може захиститься.

Якщо будуть знищені вони,

На землі залишимось лиш ми самі.

-         Я — дерево. Хочу сказати... (Діти висловлюють прохання дерева, можна у віршованій формі.)

-         Я — квітка. Хочу прохати...

-         Я — кущ. Хочу благати...

-         Я — підсніжник. Хочу закликати...

-         Я — сон-трава. Хочу просити...

-         Я — пролісок ніжний. Хочу сказати...

Учні об’єднуються у три групи, у яких складають листи-прохання для людей від рослин, які зникають.