ЧОМУ
ГОСПОДАРЮВАТИ У ПРИРОДІ ЛЮДИНА МАЄ ВІДПОВІДАЛЬНО?
1. Вітання.
2. Обмін інформацією «Чому господарювати у природі людина має
відповідально?»
Слухання й обговорення оповідання Василя
Сухомлинського
«Білка і
добра людина»
Йшла собі лісом Добра Людина. Дивилася на
трави й квіти ласкавими очима. Не наступила на квіти, бо помітила їх. Ось
підійшла Добра Людина до високої сосни. Побачила білочку.
Білочка стрибала по гілках, а за нею гнався
якийсь рудий звірок. Добра Людина впізнала куницю. Це лютий ворог білки.
Ось-ось куниця наздожене білку й розірве своїми лютими кігтями. З жалем і болем
у серці глянула Добра Людина на бідолаху.
Побачила білочка очі Доброї Людини, плигнула з
дерева й сіла їй на плече.
А зла куниця втекла в темний ліс. Погладила
Добра Людина білочку та й сказала:
— Стрибай собі до свого дупла.
Глянула білочка вдячно Добрій Людині у вічі й
пострибала додому.
Дітки давно вже чекали на неї. Вона й
розповіла їм про Добру Людину.
— Як ви вважаєте, ось ця людина чинить
правильно?
— Як потрібно господарювати у природі, аби і
тваринам, і людям, і живій та неживій природі було добре?
— Що саме слід робити?
3. Вправа «Можна — не можна»
Учитель пропонує дітям уявити, що вони
знаходяться у лісі, й пригадати, як слід поводитися і чого не можна робити.
Згодом пропонує ускладнений варіант гри: на слова вчителя «можна» або «не
можна» діти називають відповідні вчинки.
Можна:
-
милуватися красою природи;
-
саджати квіти, дерева;
-
охороняти рідкісні
рослини;
-
берегти молоді рослини;
-
підгодовувати птахів.
Не можна:
-
рвати багато квітів;
-
ламати гілочки дерев,
кущів;
-
ловити метеликів;
-
руйнувати гнізда,
мурашники та ін.;
-
ловити жаб.
3. Правила поведінки на природі