1. Вітання.
У мене зараз гарний настрій, ось такий. (Учитель
показує смайлик, що посміхається.)
— А у вас? Намалюйте свій настрій.
Діти малюють свій настрій на смайликах.
— У кого з вас гарний настрій, покажіть.
— Я хочу, щоб такий настрій у вас залишався до
кінця дня.
— Утворіть коло, усміхніться одне одному,
візьміться за руки.
Уявіть, що ми всі ніжні весняні квіточки.
Подув вітер. По колу передамо рух вітру, крапельки дощу, усмішку сонця.
2. Обмін інформацією «Як дбати про власне здоров’я?»
— Щоб життя приносило радість, якою повинна
бути людина? (Здоровою.)
3. Гра «Асоціативний ряд» — «здоров’я»
Мета: засвоїти поняття «здоров’я»; розширити
його зміст. На аркуші формату А3 по вертикалі ведучий гри записує слово
«здоров’я» і пропонує учасникам назвати характеристики, з якими асоціюється це
слово і які починаються з букв вертикального ряду.
З — зібраність, зваженість.
Д — доброзичливість, добропорядність.
О — оптимізм, обов’язок.
Р — розважливість, розум.
О — обережність.
В’ — відповідальність.
Я — якість, ясність.
Після того, як слово буде розібрано, проводять
обговорення, під час якого ставлять запитання.
-
Які захоплення сприяють
зміцненню здоров’я, а які, навпаки,— шкодять йому?
4. Групове заняття
— Багато людей замислюються про цінність життя
тільки тоді, коли виникає серйозна загроза для здоров’я, або коли воно значною
мірою втрачене. Людина повинна цінувати своє життя, адже воно неповторне. Ваше
життя багато в чому залежить від того, як ви дбаєте про своє... що? (Здоров’я.)
— А зараз для всіх — весела дитяча гра-руханка «Повтори, як я»
Як зберегти своє здоров’я і дбати про нього ми
зараз і вирішимо.
Об’єднаймося в чотири групи («Сердечко»,
«Сонечко», «Квіточка», «Посмішка»).
Завдання:
Об’єднати слова в поняття: від чого залежить
здоров’я і як потрібно поводитись, щоб бути здоровим?
1-ша група «Сердечко» — слова почуття,
враження, настрій. Вплив музики на здоров’я. Саморобні підручні інструменти:
пляшки, коробки, пісок, галька.
2-га група «Сонечко» — слова кольори, люди,
дружба. Вплив кольорів, людей, взаєморозуміння. Створення під музику панно на
дошці з окремих елементів (https://youtu.be/5wiQQ61oqJM).
3-тя група «Посмішки» — слова природа, рух,
праця. Вплив води, повітря, сонця, руху, праці.
Демонстрування елементів танцю під музику (https://youtu.be/GoWUYA2E-Pw).
4-та група «Квіточка» — слова їжа, гігієна,
відпочинок. На пелюстках чарівної квітки діти записують, від чого залежить
здоров’я і як його зберегти (https://youtu.be/gTUh2gUSmmg).
Презентація групової роботи.
— Ваші вчинки і праця роблять НАВКОЛИШНЄ
середовище красивішим, чистішим, а людей — щасливішими.
5. Вправа «Орел, слон, мавпа»
Мета: розвивати уважність та зосередженість.
Орієнтовний час: 3–10 хв.
Діти утворюють коло. У центрі — ведучий. Він
указує на будь-якого учасника з кола та промовляє «орел», «слон» або «мавпа».
Для відтворення однієї фігури потрібно троє
учнів. Ведучий вказує на певного школяра, промовляючи «орел». Дитина, на яку вказали,
має зобразити дзьоб, а її сусіди — крила.
Якщо ведучий промовив «мавпа», то учасник, на
якого він показав, має почати кривлятися, а його сусіди — зобразити руки, які чухають
боки уявної «мавпи».
Якщо ведучий промовив «слон», то учасник, на якого він показав, має зобразити хобот, а його сусіди обабіч — великі вуха.