1. Вітання.
Щоб день хороший розпочати,
Треба друзів привітати.
Треба разом привітатись:
Добрий день!
Дружно й радісно сказати:
Добрий день! (3 р.)
Вліво, вправо поверніться,
Одне одному всміхніться:
Добрий день! (3 р.)
Хай сьогодні буде свято!
Добрий день!
Ви прийшли сюди, малята?
Добрий день!
Туди, сюди поверніться,
Одне одному всміхніться:
Добрий день! (3 р.)
У долоні поплескаймо:
— Всім привіт!
Дружно всі ви посміхніться
На весь світ.
Добрий день!
2. Гра «Скринька чарівних слів»
— На уроках ми часто говоримо про слова
ввічливості, правила культури спілкування та поведінки. Ви вже знаєте багато «чарівних»
слів. Чому їх так називають?
— Пригадаймо ці слова та складімо їх у
скриньку. Якщо хтось із вас коли-небудь забуде якесь «чарівне слово», то він
зможе зазирнути у нашу дивовижну скриньку і пригадати його. (Всі слова у
скриньці написано на окремих аркушах.)
— Як вітаються зранку? вдень? увечері?
— Як вітаються із дорослими?
— Як потрібно вітатися зі своїми друзями?
— Як потрібно просити пробачення?
— Які слова подяки ви знаєте?
— Які слова говорять, коли лягають спати?
— Які слова промовляють під час прощання?
— Ви знаєте багато ввічливих або «чарівних»
слів. Було б дуже добре, якби ці слова ви щодня вживали у своєму мовленні.
3. Гра «Я тобі бажаю...»
Діти утворюють коло, тримаючи одне одного за
руки, повертаються до своїх товаришів і висловлюють побажання на цілий день
одне одному.
4. Обмін інформацією «Життя — найважливіша цінність кожної людини»
На дошці записано вислів: «Якщо хочеш, щоб
життя тобі усміхалось,— спочатку сам усміхнись життю». (Пояснення значення вислову
дітьми.)
Життя — найвища цінність для людини,
Воно дається їй один лиш раз, І про той скарб їй треба
дбать щоднини,
Бо кожна мить — то неповторний час.
— Яких правил слід дотримувати, аби життя було
безхмарним і сонячним?
5. Гра «Так чи ні?»
- Життя має бути важким. Так чи ні?
- На світі немає нічого більш цінного, ніж
життя і здоров’я. Так чи ні?
- Робота негативно впливає на життя людини.
Так чи ні?
- Потрібно жити так, щоб не завдавати
страждань рідним і близьким. Так чи ні?
- Найголовніша цінність — це життя. Так чи ні?
- Слід піклуватися про себе, адже, коли людина
здорова, вона може подолати всі труднощі життя. Так чи ні?
- Щоб життя приносило радість, якою повинна
бути людина? (Здоровою.)
6. Гра «Одне до одного»
Учні стоять парами. Ведучий дає команди: рука
до руки, вухо до вуха, спина до спини, плече до плеча, віч-на-віч тощо.
За командою «Одне до одного!» відбувається
зміна пар.
7. Гра «Квіточка». Робота в групах
Мета: сформувати поняття, які чинники
впливають на здоров’я.
Діти об’єднуються в групи. Кожна група отримує
вирізану з кольорового картону квіточку.
— Уявіть, що квітка — це наше здоров’я. Що
потрібно робити, аби квіточка жила і добре росла?
— А тепер на пелюстках квітки запишіть, які
фактори впливають на формування здорового способу життя.
Після виконання завдання кожна група зачитує
свої відповіді.
— Отже, ви назвали всі ті фактори, що
впливають на здоров’я.
8. Вправа «Коло асоціацій зі словом “життя”»
Мета: активізувати учасників для виконання наступної
роботи; створити позитивний настрій.
На аркуші формату А3 у вигляді променів
записують усі асоціації учасників зі словом «життя».
Висновок. Життя — багатогранне, це — яскравий
світ і для кожного він особливий.