четвер, 14 квітня 2022 р.

15.04.2022 Тема дня: "Цікаві факти про годинник"

 

ЦІКАВІ ФАКТИ ПРО ГОДИННИК

1. Вітання.

2. Обмін інформацією «Цікаві факти про годинник»

Учитель: Жив на світі маленький Хлопчик. Він грався і радів життю. І завжди ходив поруч із ним і радів життю його Час. Він був великим, товстим, рум’яним – одним словом, його було багато. Вистачало часу на все: і у  футбол пограти, і телевізор подивитися. І не було у Хлопчика проблем з часом, а у Часу – з ним.

       Хлопчик підріс. У нього з’явилися друзі, колеги, появились Справи. Кожна Справа вимагала часу. Хлопчик відрізав від нього  по шматку: то машину відремонтувати. То  з дівчиною погуляти. А  час іде і всміхається: «Ще є час!»

    Друзі, знайомі, колеги підходили до хлопчика із своїми проблемами і турботами. І кожна їх справа вимагала його часу. Не завжди Хлопчик хотів допомагати іншим, але і вони не раз йому помогли, тому мав їм віддячити, але як це зробити, коли вдома триголовий монстр ТЕТЕКО ( телевізор, телефон, комп’ютер) і вони теж його кличуть.

    Озирався іноді хлопчик на час, який він сам шматував. Який рвали інші люди на шматки, але не говорив нічого: то соромно, то страшно, то незручно. Настав момент. Коли часу в нього більше не було.

   Прийшов до нього син і сказав: «Тату, ходім в зоопарк чи кіно!»

- Вибач, сину, але в мене немає часу!

Зателефонував його  батько:

- Як ти, сину, чому не дзвониш?

- Вибач, тату, але в мене немає часу!

Час – безцінний і непомітний. Тому  на сьогоднішньому занятті ми повинні навчитися ставити цілі, планувати життя так, щоб, коли озирнулися назад, то побачили свій усміхнений  радісно час, який ще буде разом із нами.

 

-         Що ви можете сказати про час? (Відповіді учнів). Які засоби вимірювання часу ви знаєте? (Відповіді учнів)

Створення асоціативного куща «Час»

Діти, давайте поміркуємо, що таке  час? Спробуймо створити асоціативний кущ до слова час. Які слова виникають у вас? (годинник, пора, життя,  розпорядок, режим, встигнути, не запізнитися).

Учитель.  Дійсно, ці всі слова відносяться до часу. А якщо давати точне визначення, то час – це певний момент, під час якого відбувається що-небудь: час вставати або час йти до школи.

     Ще давні мудреці билися над цією проблемою і загадкою. Здавалося б, що може бути простіше за час? Адже він існує, ніби всюди — будь-яка подія протікає в часі, та й наше життя теж... Але якщо трохи за­мислитися, то ми опинимося перед великою таємницею Часу.

     Вони говорили: «Не можна двічі ввійти в одну й ту саму ріку». Оскільки між першим і другим разом пройде якийсь час — і та вода, у яку ми входили в перший раз, просто витече. У ріці вже буде нова вода, а отже, і сама ріка вже буде іншою.

     Так і з часом. Він тече всюди і постійно. І не можна ввійти двічі в ріку Часу. Тобто нічого не можна зробити в однаковий спосіб. Дуже подібні одна на одну події будуть усе-таки різними,  тому що вони розділені в часі. І тому жодна секунда не схожа на іншу. Крім того, ця «єдина» секунда ніколи не повториться! Можна скільки завгодно раз опинитися в «тому ж самому місці», але опинитися там у «той же самий час» ніколи не можливо. А все тому, що час тече тільки в одному напрямку — із минулого в майбутнє — і ніколи у зворотний бік.

Сьогодні неможливо точно відповісти на питання: хто ж створив перший годинник, але протягом усієї своєї історії люди намагалися вимірювати час. Для цього були створені сонячні, зоряні, водяні, пісочні, механічні, кварцові, електричні, електронні та атомні годинники.

Відеоролик «Історія годинника»

Зараз подивимось, чи уважно ви дивились відео.

ü   Які годинники були найперші на землі? (Сонячні.)

ü   З чого вони складались? (Вони були геніально простими: встромлена в землю жердина. Навколо неї намальована шкала часу.)

ü   Який годинник створили після сонячного? (Водяний)

ü   Де його встановлювали? (В громадських місцях)

ü   Які годинники були вигадані наступними? (Вогняні)

ü   Де їх встановлювали? (В оселях простих мешканців, церквах та монастирях)

ü   В якості чого використовували пісочний годинник? (Як таймер)

Цікаві факти про час

Хоча в одній хвилині 60 секунд, в одній секунді 1000 мілісекунд.

Неправильно говорити «скільки часу?». Варто говорити тільки «котра година?».

24 години зоряного часу дорівнюють 23 годинам 56 хвилинам 4091 секундам середнього сонячного часу.

На циферблатах з римськими цифрами четверту годину майже завжди позначають як IIII, і практично ніколи не використовують IV.

В екстремальних ситуаціях час «сповільнюється». Це пов’язано з тим, що мозок набагато швидше обробляє інформацію. Крім того, екстремальні ситуації ми пам’ятаємо краще, ніж повсякденні, тому наш «розігнаний» мозок встигає помітити і засвоїти набагато більше різних подробиць.

Людина в середньому засинає протягом 7 хвилин.

Всі моргання наших очей за один день прирівнюється до того, як ніби ми закрили очі на 30 хвилин.

Людина в середньому витрачає 25 років на сон.

Яке ж місце займає час нашому житті?

Мультфільм про час.


Ну а зараз – загадки про час.

       Ніг не маю, а ходжу, рота не маю, а скажу, коли обідати, коли спати, коли роботу починати. (Годинник)

       Що летить швидше думки і не має ні початку, ні кінця? (Час)

       Махнула птиця крилом, закрила півсвіту чорним рядном. (Ніч)

       Дванадцять братів, ні батька, ні матері. Один за одним ходять, А в гості не заходять. (Місяці)С

       Сам днів не знає, а іншим вказує. (Календар)

        Постійно ходять кругом один за одним. (Годинникові стрілки)

       Що то за гість, що темряву їсть? (День)

       Щодня, о сьомій ранку, кричу : «Всім до сніданку!» (Будильник)

        Не старіє, не вмирає, а все нищить, забирає. (Час)

Ось такий він, час. Швидко плине і зупинити його неможливо. Цінуйте кожну хвилину свого життя, насолоджуйтесь кожною секундою і не марнуйте час на сварки, непорозуміння та нещирих друзів. Дякую всім за увагу, до нових зустрічей.