четвер, 14 квітня 2022 р.

14.04.2022 Тема дня: "Як сонце впливає на сезонні явища в природі?"

 



ЯК СОНЦЕ ВПЛИВАЄ НА СЕЗОННІ ЯВИЩА В ПРИРОДИ?

1. Вітання. Гра «Веселка»

— Уявіть над собою чудову, різнокольорову веселку. Ви з барвистих стрічок веселки плетете чарівні подарунки. Вони наповнені радістю, роблять життя світлішим і прекраснішим. Прислухайтесь до свого серця, подаруйте друзям вітання і подарунок зі стрічок веселки.

2. Обмін інформацією «Як Сонце впливає на сезонні явища в природі?»

 Вправа «Мозковий штурм»

— Що таке явища природи? (Явища природи — це зміни, що відбуваються в природі.)

— З чим пов’язані явища природи? (Із сезонними змінами.)

— Наведіть приклади осінніх змін. (Дощ, дні коротші, птахи відлітають.)

— Які явища природи бувають узимку? навесні? влітку?

— Яке найулюбленіше явище зимової (весняної, осінньої, літньої) природи для вас?

— Розкажіть про сезонні явища в житті дерев, за якими ви спостерігали.

3. Вправа «Погода»

— Яка зараз пора року?

— Який місяць?

— Яке число?

— Тепло чи холодно надворі?

— Який стан неба?

— Яка температура повітря?

— Чи були сьогодні протягом дня опади?

4. Гра «Прогулянка із сонечком»

— Відгадайте загадки про явища природи під час уявної прогулянки із Сонечком.

— Одного разу Сонечко, прокинувшись уранці, вирішило піти на прогулянку. Непосида вийшло, подивилось на небо, а там...


Поскубують травичку

Білесенькі овечки

На тій горі високій,

Що звідси недалечко.

Вітрець тихенько свисне,

І в ту ж таки хвилину

Помчать собі овечки

На іншу полонину.


— Що побачило у небі Сонечко? (Хмари.)

— Потім воно перевело погляд на землю і побачило над нею

того, хто...

 Не дід, а сивий,

Не спить, а стелиться.

Вкриває землю й океан,

А зовуть його... (туман).

— А тим часом на травичці...

 Зоря-зоряниця, молода дівиця,

Гуляти ходила, росу зронила,

Місяць побачив — не підняв,

Сонце побачило — підняло.

— Що це за сльози з’явилися на траві? (Роса.)

— Сонечко покотилось звивистою стежинкою до лісу, а йому назустріч трапився той, що...

 Літає часто він довкола,

Дерев чимало поламав,

Але ніхто, ніде й ніколи

Його не бачив, не тримав.

— Кого зустріло Сонечко? (Вітра.)

— Ця прогулянка дуже сподобалась Сонечку, проте незабаром...

 Хтось невидимий в імлі

Небо срібними нитками

Почав шити до землі.

— Хто цей вправний кравець? (Дощ.)

— Дощик був теплий. Вирішило Сонечко прийняти душ. Промені перепліталися з дощовими краплинками.

 Тільки дощик прошумів

Над лужком, над лісом,

Хтось у небі рушничок

Вишитий повісив.

— Що це за рушничок? (Веселка.)

— Сповнене цікавих вражень від явищ природи, Сонечко повернулося додому.

 Вправа «Мікрофон»

— З якими явищами природи зустрілося Сонечко?

 Вправа «Вам буде цікаво»

— Про які явища природи ви хочете розповісти?

5. Вправа «Пори року»

— Які пори року вам відомі? (Осінь, зима, весна, літо.)

— Скільки їх? (4.)

— Зараз ми об’єднаємося у 4 групи.

Дітям пропонують вибрати певний жетончик (жетончики 4-х кольорів: жовтий, білий, зелений, червоний).

— У нас утворилися 4 групи.

— Учні із жетончиками жовтого кольору мають виявити не менше 5 сезонних змін якої пори року? (Осені.)

— Учні із жетончиками білого кольору мають виявити не менше 5 сезонних змін якої пори року? (Зими.)

— Учні із жетончиками зеленого кольору мають виявити не менше 5 сезонних змін якої пори року? (Весни.)

— Учні із жетончиками червоного кольору мають виявити  не менше 5 сезонних змін якої пори року? (Літа.)

(На дошку вивішують ілюстрації із цією порою року як допомогу і підтвердження сказаному. Звертають увагу на зміни в живій і не-живій природі.)

6. Вправа «Добре — погано»

Учні класу об’єднуються у дві групи — «Добре» і «Погано».

Наприклад: дощ.

— Добре, що пішов дощ. Це потрібна для рослин волога.

— Погано, що він холодний.

— Добре, що дощ змиває весь пил з вулиць.

— Погано, що розмокне земля.

— Добре, що почне рости травичка.

— Погано, що не підеш на прогулянку.

7. Аплікація з крупи: "Квітка"