ЯК СОНЦЕ
ВПЛИВАЄ НА СЕЗОННІ ЯВИЩА В ПРИРОДИ?
1. Вітання. Гра
«Веселка»
— Уявіть над собою чудову, різнокольорову
веселку. Ви з барвистих стрічок веселки плетете чарівні подарунки. Вони
наповнені радістю, роблять життя світлішим і прекраснішим. Прислухайтесь до
свого серця, подаруйте друзям вітання і подарунок зі стрічок веселки.
2. Обмін інформацією «Як Сонце впливає на сезонні явища в природі?»
Вправа «Мозковий штурм»
— Що таке явища природи? (Явища природи — це
зміни, що відбуваються в природі.)
— З чим пов’язані явища природи? (Із сезонними
змінами.)
— Наведіть приклади осінніх змін. (Дощ, дні
коротші, птахи відлітають.)
— Які явища природи бувають узимку? навесні?
влітку?
— Яке найулюбленіше явище зимової (весняної,
осінньої, літньої) природи для вас?
— Розкажіть про сезонні явища в житті дерев,
за якими ви спостерігали.
3. Вправа «Погода»
— Яка зараз пора року?
— Який місяць?
— Яке число?
— Тепло чи холодно надворі?
— Який стан неба?
— Яка температура повітря?
— Чи були сьогодні протягом дня опади?
4. Гра «Прогулянка із сонечком»
— Відгадайте загадки про явища природи під час
уявної прогулянки із Сонечком.
— Одного разу Сонечко, прокинувшись уранці,
вирішило піти на прогулянку. Непосида вийшло, подивилось на небо, а там...
Поскубують травичку
Білесенькі овечки
На тій горі високій,
Що звідси недалечко.
Вітрець тихенько свисне,
І в ту ж таки хвилину
Помчать собі овечки
На іншу полонину.
— Що побачило у небі Сонечко? (Хмари.)
— Потім воно перевело погляд на землю і
побачило над нею
того, хто...
Не дід,
а сивий,
Не спить, а стелиться.
Вкриває землю й океан,
А зовуть його... (туман).
— А тим часом на травичці...
Зоря-зоряниця, молода дівиця,
Гуляти ходила, росу зронила,
Місяць побачив — не підняв,
Сонце побачило — підняло.
— Що це за сльози з’явилися на траві? (Роса.)
— Сонечко покотилось звивистою стежинкою до
лісу, а йому назустріч трапився той, що...
Літає
часто він довкола,
Дерев чимало поламав,
Але ніхто, ніде й ніколи
Його не бачив, не тримав.
— Кого зустріло Сонечко? (Вітра.)
— Ця прогулянка дуже сподобалась Сонечку,
проте незабаром...
Хтось
невидимий в імлі
Небо срібними нитками
Почав шити до землі.
— Хто цей вправний кравець? (Дощ.)
— Дощик був теплий. Вирішило Сонечко прийняти
душ. Промені перепліталися з дощовими краплинками.
Тільки
дощик прошумів
Над лужком, над лісом,
Хтось у небі рушничок
Вишитий повісив.
— Що це за рушничок? (Веселка.)
— Сповнене цікавих вражень від явищ природи,
Сонечко повернулося додому.
Вправа
«Мікрофон»
— З якими явищами природи зустрілося Сонечко?
Вправа
«Вам буде цікаво»
— Про які явища природи ви хочете розповісти?
5. Вправа «Пори року»
— Які пори року вам відомі? (Осінь, зима,
весна, літо.)
— Скільки їх? (4.)
— Зараз ми об’єднаємося у 4 групи.
Дітям пропонують вибрати певний жетончик
(жетончики 4-х кольорів: жовтий, білий, зелений, червоний).
— У нас утворилися 4 групи.
— Учні із жетончиками жовтого кольору мають
виявити не менше 5 сезонних змін якої пори року? (Осені.)
— Учні із жетончиками білого кольору мають
виявити не менше 5 сезонних змін якої пори року? (Зими.)
— Учні із жетончиками зеленого кольору мають
виявити не менше 5 сезонних змін якої пори року? (Весни.)
— Учні із жетончиками червоного кольору мають
виявити не менше 5 сезонних змін якої
пори року? (Літа.)
(На дошку вивішують ілюстрації із цією порою
року як допомогу і підтвердження сказаному. Звертають увагу на зміни в живій і
не-живій природі.)
6. Вправа «Добре — погано»
Учні класу об’єднуються у дві групи — «Добре»
і «Погано».
Наприклад: дощ.
— Добре, що пішов дощ. Це потрібна для рослин
волога.
— Погано, що він холодний.
— Добре, що дощ змиває весь пил з вулиць.
— Погано, що розмокне земля.
— Добре, що почне рости травичка.
— Погано, що не підеш на прогулянку.
7. Аплікація з крупи: "Квітка"