середа, 6 квітня 2022 р.

07.04.2022. Тема дня: "Діти в минулому та сучасності. Чи є різниця?". Нетрадиційне малювання "Маки".

1. Вітання.  Вправа «Чарівний клубочок»

Діти утворюють коло. У вчителя в руках — клубочок з яскравими 1. Вітання

 Вправа «Здоровенькі були!»

Добрий день,

Любі хлопчики й дівчата!

З давніх пір і понині

Кажуть всі в Україні:

2. Обмін інформацією «Діти в минулому та сучасності. Чи є різниця?»

 Вправа «Закінчи речення»

Учням пропонують по черзі закінчити речення щодо сучасного життя дітей.

— Я відпочивав...

— Я користуюсь...

— Я маю...

— Я вірю...

— Я прагну...

— Мене оточують...

— Я навчаюсь...

— Я вірю...

— Я прагну...

— Я турбуюсь...

— Я сподіваюсь...

— Я стараюсь...

— Більшість сучасних дітей...

— Мені цікаво...

3. Гра «Фотополювання»

Один учень, перетворившись на будь-яку «тваринку», рухається класом. Другий намагається повторити його рухи. Третій — фото-мисливець — дає команду: «Раз, два, три, фотографія... завмри!».

Обидва учні — і «тварина», і його «фотографія» — завмирають.

Решта визначають, наскільки фотографія схожа з оригіналом.

4. Вправа «Колірне відчуття»

Діти об’єднуються в групи. Учитель пропонує прочитати оповідання та передати в кольорі (просто колірна гама) або в малюнку свої відчуття, враження від прочитаного. Малюнок супроводжують коментарем учня — представника від групи з використанням цитат з оповідання.

ГРИЦЕВА ШКІЛЬНА НАУКА

Гриць — звичайний хлопчик, що живе в селі. Головне його завдання: пасти гусей, яких було 25. Одного дня батько покликав сина з поля, щоб мати його вмила, вичесала і вбрала до школи.

Гриць не розумів, куди вони йдуть, адже батько не пояснював сину нічого. Вони підійшли до просторого старого будинку під соломою, з комином наверху. До того будинку йшло багато хлопців, таких як Гриць або й більших. Батько пояснив, що це школа і сюди він має ходити на навчання і слухати пана професора (вчителя).

Почалася наука. Професор говорив щось, показував якісь дощечки, що на них були намальовані якісь гачки та стовпки; хлопці час від часу кричали щось, як професор показав якусь нову дощечку, а Гриць нічого того не розумів. Гриць не зважав на професора, а спостерігав за поведінкою інших учнів.

Згодом хлопці починали читати склади на подвижних табличках, які розкладав професор. Вони по сто разів співучими голосами повторяли: «а-ба-ба-га-ла-ма-га». Грицеві, не знати чому, дуже се сподобалося, і він почав своїм пискливим голосом навипередки кричати: «а баба галамага».

Професор думав, що Гриць все розуміє, і лишив дощечки «баба», але Гриць, не дивлячися на них, а тільки на професора, тонким співучим голосом крикнув: «галамага». Всі зареготалися, не виключаючи й самого професора, тільки Гриць, здивований, оглянувся і знов наголос сказав до свого сусіда: «Цому не клицис галамага?».

Аж тоді бідолаха стямився, коли професор потягнув його за понятливість різкою по плечах Вдома Гриць розповідав батькам, що вони вчили «а баба гала-мага». Батько сподівався, що син буде добре вчитися, незабаром піде до міста до більшої школи і вивчиться на попа.

Минув рік. Блискучі надії батька на Грицеву будущину давно розвіялись. Професор просто сказав йому, що Гриць «туман вісімнадцятий», що ліпше зробить, коли відбере його додому і назад змусить гуси пасти. І справді, по році шкільної науки Гриць вертав додому якраз такий мудрий, яким був перед роком. Крім «а баба галамага» він далі у науці не поступив. Букви якось мішалися перед

його очима, а він ніколи не міг розпізнати їх з лиця.

Грицеві вже так набридло професорське навчання, що він зрадів, коли в липні батько відправив його пасти гусей. Іван Франко


5. Нетрадиційне малювання «Маки».