1. Вітання. Вправа «Кольоровий настрій»
Учні обирають з-поміж запропонованих паперових
квадратиків (прямокутників, кружечків, сердечок, листочків тощо) один певного
кольору, що відповідає настрою в дану хвилину, і прикріплюють його до дошки.
Складається різнокольорова мозаїка кольорового настрою всього класу.
2. Обмін інформацією «Визначні особи нашого краю?»
— Визначні особи — це люди, які зробили
вагомий внесок у нашу культуру, історичний розвиток, економіку...
Напевно без усяких сумнівів до видатних
українців належить Тарас Шевченко. Це поет, художник, людина, якою можна тільки
пишатися. Своїми віршами він ніби підіймав патріотичний дух кожного українця.
Творчість великого Кобзаря належить до вічно живих явищ. Наша Україна багата
видатними людьми. До них належить: Ярослав Мудрий, Богдан Хмельницький, Леся
Українка, Іван Франко,
Михайло Грушевський. Це, звісно, не повний
перелік імен таких людей, серед українців є ще дуже багато по-справжньому
«Видатних українців».
3. Прийом «Диспут»
— Чи кожна людина може стати видатною?
4. Гра «Друкарська машинка»
Кожному учневі присвоюють 1–2–3 літери
алфавіту (залежно від кількості, щоб усі літери були розподілені). Потім
придумують слово або фразу з 2–3 слів. За сигналом ведучого учні починають
«друкувати». Коли слово буде «надруковане», всі дружно плескають у долоні.
Наприклад:
-
Ким у
дитинстві мріяв стати Тарас? (Маляром.)
-
Як
називається книга Т. Г. Шевченка? («Кобзар».)
-
Куди
відрядили поета за волелюбні вірші? (На заслання.)
-
Справжнє
ім’я Лесі Українки. (Лариса Петрівна Косач.)
-
Василь
Сухомлинський працював... (учителем).
5. Вправа «Перевтілення»
Об’єднання в групи. Складання розповіді від
першої особи.
Я — Тарас Шевченко...
Я — Леся Українка...
Я — Богдан Хмельницький...
6. Робота з пластиліном «Слоник».